Asmeniška biblioteka
„Assouline“ – išskirtinis prabangių meno knygų ženklas. 1994 metais Paryžiuje įkurtas Prosperio ir Martinės Assouline’ų šeimos verslas atspindi unikalų požiūrį į leidybą: jie siūlo ne tik knygas, bet ir estetiškus meno albumus apie keliones, maistą, stilių, interjerą. Šie leidiniai skirti lavinti estetinį skonį – kiekvienas tomas tarsi interjero akcentas, jungiantis turinį ir formą. Apie išskirtinę leidyklą ir jos veiklą kalbamės su „Assouline“ atstovu Eudoxie’u Nammouru.
Pirmoji „Assouline“ knyga išleista 1994 m., kai įkurta leidykla. Apie ką ta knyga buvo?
1994 m. išleista knyga apie Pietų Prancūzijoje įsikūrusį viešbutį ir restoraną „La Colombe d’Or“. Visame pasaulyje ši vieta žinoma kaip privilegijuotųjų ramybės kampelis. Provanso atmosfera čia susipina su privačia modernaus meno kolekcija. Knygoje pateikiama išsami apžvalga apie šį kultūrinį ir istorinį viešbutį, kuris yra žinomas ne tik dėl aukšto lygio, bet ir dėl ryšių su menininkais, tokiais kaip Pablas Picassas, Marcas Chagallas ir Fernandas Légeris.


Kokia buvo šio verslo pradinė vizija? Ar „Assouline“ labai nutolo nuo jos šiandien?
Pradinė vizija buvo sukurti prabangaus gyvenimo būdo prekės ženklą, kuris puoselėja kultūrą ir yra vertinamas ne tik kaip tradicinė leidykla. Dėl šios priežasties leidykla sukūrė atpažįstamą redakcinį stilių ir leidžia knygas, kurios taip pat laikomos objektais, turinčiais tikrą kūrybinę tapatybę ir gerbiant savoir-faire (liet. žinoti, kaip daryti). Šiandien „Assouline“ siūlo įvairias knygų ir priedų kolekcijas šiuolaikinei bibliotekai. Be to, „Assouline“ labai svarbi gražių produktų, kurie įkvėps žmones, gamyba. Taigi, rodos, pradinė vizija išpildyta!
Atskleiskite, kur ieškote inspiracijų leidiniams, albumams?
Kai renkamos knygų temos, Assouline’ų šeima visada dalyvauja, nes pasirinkta sritis turi juos dominti. Pradinė idėja gimti gali iš bet ko: meilės istorijos, menininko ar net prekės ženklo. Assouline’ai yra smalsūs ir kūrybingi, tad idėjų ir paskatinimo randa kelionėse, parodose, juos įkvepia knygos, straipsniai, žmonių pokalbiai.
Koks yra naujos knygos kūrimo procesas? Ar kelias nuo idėjos iki rezultato ilgas?
Pirmiausia pasirenkama tema ir autorius, atspindintis prekės ženklo etosą. Tada Assouline’ai ir pagrindiniai komandos nariai stengiasi perprasti projekto esmę ir pasineria į archyvinius tyrimus. Procesas dažniausiai trunka ne vienus metus. Martinė asmeniškai atrenka kiekvienos knygos iliustracijas, o Prosperis kuria viršelio dizainą, užtikrindamas autentiškumą ir asmeniškumą.
Nėra lengva pasirinkti, su kuo bendradarbiauti. Kokie jūsų kriterijai?
Kai nusprendžiama išleisti knygą, komanda daro viską, kad išpildytų koncepciją ir viziją. Dirbama tik su geriausiais kūrėjais ir žymiausiais specialistais, galinčiais išnagrinėti konkrečią temą, – ar tai būtų asmenybė, vieta, viešbutis ir t. t. Beveik visos knygos spausdinamos Italijoje, o prekės ženklui pasisekė daugiau nei 15 metų dirbti su daugybe fantastiškų fotografų ir autorių. Be to, „Assouline“ vysto ir išorinius projektus, kurie atitinka prekės ženklą ir viziją. Kuriami įkvepiantys pasakojimai, o rezultatas – istorijos, atskleidžiančios kultūros paveldą nesenstančiose knygose.
„Assouline“ salonai įkurti Italijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir kt. Čia galima apsilankyti ir pajusti kuriamų leidinių dvasią. Kas svarbiausia įrengiant unikalius butikus?
Pagrindinė „Assouline“ vizija yra šiuolaikiška, prašmatni ir suasmeninta biblioteka: gražiai išleistos ir apgalvotos knygos įdomiomis temomis. „Assouline“ butikai, esantys svarbiausiuose pasaulio miestuose, įrengti taip, kad atrodytų kaip privačios bibliotekos: itin gražios, kad atspindėtų „Assouline“ knygų kokybę. Klientai dažnai dalijasi, kad ši atmosfera ramina, o kultūros apsupta aplinka įkvepia, todėl pageidauja panašios erdvės savo namuose. Taigi įmonė netgi pradėjo kuruoti privačių namų ir gyvenamųjų pastatų bibliotekas ir šiuo metu plėtoja šią paslaugą.
Be specialaus leidimo knygų, prabangių dovanų ir unikalių bibliotekos priedų, „Assouline“ pradėjo bendradarbiauti su geriausiais prabangos prekių ženklais ir gali pasiūlyti dygsniuotos odos dėklų, kvapiųjų žvakių, knygų lagaminų ir pan. Kitaip tariant, ir toliau ieškoma idėjų – kuriami nauji estetiški daiktai.



Išskiriate penkias pagrindines knygų kolekcijas: riboto leidimo knygos, legendos, klasika, ikonos ir svetingumas. Kuo jos skiriasi?
Riboto leidimo knygų serija žinoma dėl didelio formato, prabangaus dizaino ir aukštos kokybės turinio. Šios kolekcijos knygos paprastai pasižymi išskirtiniais, rankų darbo viršeliais, kurie dažnai dengti prabangiomis medžiagomis, pavyzdžiui, šilku. Be to, jose aukštos kokybės iliustracijos ir nuotraukos, kurios sukuria vizualiai įspūdingą ir informatyvų turinį. Ši kolekcija skirta tiems, kurie vertina unikalius ir prabangius daiktus, siekia praplėsti kultūrinį akiratį ir mėgsta išskirtinius daiktus.
Legendų kolekcija yra skirta atskleisti garsiausias asmenybes, prekės ženklus, vietas ir reiškinius, kurie padarė reikšmingą įtaką. Šioje kolekcijoje esančios knygos dažnai apima istorinius ir šiuolaikinius mados, meno, dizaino, kultūros, muzikos, sporto ir kitų sričių vardus. Šiuos leidinius privalo turėti kiekvienas, kuris domisi menu ir kultūra.
Klasikos kolekcija jaudina ir džiugina. Dizaino, meno, mados ir kelionių apžvalgos – tai pabėgimas į gyvybingą ir nuostabų pasaulį. Šią įkvepiančią kolekciją sudaro kelionių ir stiliaus serijos.
Ikonų kolekcija skirta tyrinėti ir pagerbti ikoniškus prekės ženklus, produktus, vietas ir reiškinius, kurie laikomi kultūriniais simboliais. Čia daug žavingų istorijų ir nepaprastų personažų, atspindinčių „Assouline“ stilių.
Svetingumo kolekcija siūlo skaitytojui pažvelgti į prabangiausius pasaulio viešbučius. Puslapis po puslapio eksponuojamos nuostabios nuotraukos. Kiekviena knyga atskleidžia nepakartojamas šių viešbučių istorijas. Nuo penkių žvaigždučių „Carlyle“ Niujorke iki viešbučių Havajuose, Wailea Maui mieste. Ši kolekcija yra didžiausias nuotykis, kurį galite patirti neišėję iš namų!