Lietuvis – tarp geriausiųjų pasaulyje
Paskelbta: 2023-08-02

Viena iškiliausių Europos meistrų paroda Homo Faberrengiama kas dvejus metus Venecijoje, Italijoje. Tai yra unikali galimybė pristatyti išskirtinio talento ir kūrybiškumo meistrus ir jų rankų darbo objektus. Ypatingas dėmesys skiriamas amatininkams iš Japonijos. Taip parodomos šalies meistriškumo tradicijos. Šioje parodoje dalyvavo ir floristas Mantas Petruškevičius, kuris pristatė savo kūrybos vazą ir išskirtinę puokštę. 

„Homo faber“ parodoje:

  • 15 parodų;
  • 22 kuratoriai ir dizaineriai;
  • 12 Japonijos nacionalinių gyvų lobių;
  • daugiau nei 850 unikalių darbų, kuriuos kūrė daugiau nei 400 dizainerių ir amatininkų iš 43 šalių.

Išskirtinė M. Petruškevičiaus vaza ir puokštė
Dalyvauti šioje parodoje ir pristatyti darbus yra didžiulė garbė ir įvertinimas. Į šią parodą iš viso pasaulio pakviesti 10 specialiai atrinktų floristų, tarp kurių buvo ir lietuvis Mantas Petruškevičius. Kviesta pasižvalgyti po užburtą pasakų gėlių sodą, kurtą pagal interjero dizainerį ir scenografą Sylvainą Rocą. Venecijos stiklo gamintoja „Venini“, bendradarbiaudama su žinomais gėlių dizaineriais, pristatė stiklo vazų kolekciją.

Manto Petruškevičiaus kurta vaza – rafinuoto, tamsiai mėlyno stiklo, elegantiškos formos ir tekstūros. Šio nuostabaus meno kūrinio šonas puoštas mažyčiais stikliukais, kurie atrodo tarsi prabangi segė. Aptakus, organiškas ir natūraliai asimetriškas vazos pavidalas atgyja nejudrume, atskleisdamas medžiagos galią sukurti grožio akimirkas. Projektas pavadintas japonišku hieroglifu, reiškiančiu „molekulė“ – 分子.

Vazoje – puokštė iš apverstų tulpių žiedų. Tokiai pagaminti reikia išskirtinio kruopštumo, kūrybinio polėkio, neišsemiamų idėjų ir patirties. Puokštė primena elegantišką skėtį, kuriuo nuo saulės galėtų prisidengti puošni dvaro dama. Skrupulingai atliktas darbas traukia akį savo menine išraiška, idėja ir detalėmis. Parodoje siekiama atskleisti, kad žydėjimas yra kūrybiškumo ir praktinių gebėjimų derinys. Tik derinant šiuos du polius galima visapusiškai atskleisti grožį.

分子

M. Petruškevičius į ateitį kvietė pažvelgti kitaip. Užuot sutelkę dėmesį į kiekį, produktyvumą, greitį ir efektyvumą, galėtume grįžti prie šaknų ir atrasti mažas detales, kurios iš tikrųjų keičia realybę. Molekulė yra mažiausia medžiagos dalelė, tačiau ji be galo svarbi. Kaip ir autentiškumas, kūrybiškumas, meistriškumas, unikalumas, įvairovė, tvarumas, tikrumas – nesenstančios vertybės, kurias turėtume atrasti iš naujo.

Daugiau apie parodą homofaber.com

„Homo Faber“ nuotrauka

Panašūs įrašai

Iššūkis – lentyna!
Apie interjerą

Iššūkis – lentyna!

Vieniems dekoruoti namus kančia, kitiems – tikras malonumas. O štai Beata ėmėsi nekasdienės užduoties – dekoruoti didžiulę 5 m aukščio ir 6,5 m pločio lentyną, kuri užima visą sieną. „Lentynos dekoravimas gali būti kūrybinis iššūkis ir malonumas ar n […]
Skaityti daugiau
Ikoniška darbo erdvė
Apie interjerą

Ikoniška darbo erdvė

Stilingų drabužių kūrėja Simona Berlinskaitė siekė sukurti idealią vietą, įkūnijančią jos vystomo prekės ženklo pagrindines vertybes: kokybę, eleganciją ir nesenstantį patrauklumą. Ji pasinėrė į interjero dizaino kūrimo procesą, kuris virto originali […]
Skaityti daugiau
Sprendimai, padiktuoti tarpukario dvasios
Apie interjerą

Sprendimai, padiktuoti tarpukario dvasios

135 kv. m butas Kauno centre mena tarpukario laikus. Pro langus čia matyti Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčios kupolai, o atidarius duris netyla Laisvės alėjos šurmulys. Šis neeilinis būstas, kuriame gyvena trijų asmenų šeima, kurtas remiantis modernios k […]
Skaityti daugiau
Visiškas atgimimas. (Ne)planuota transformacija.
Apie interjerą

Visiškas atgimimas. (Ne)planuota transformacija.

2022 metais pradėta namo vidaus renovacija, kuri iš pradžių turėjo apsiriboti vien tik virtuvės atnaujinimu, galiausiai virto viso būsto vidaus pertvarka. Po dvejų metų darbo namai tapo šiuolaikiška ir modernia gyvenamąja erdve, kupina šviesos. Dizai […]
Skaityti daugiau